Sık Sorulan Sorular
24 Mayıs 2023

Sağlık Bakanlığı Personeliyim. (saglik.gov.tr) uzantılı kurumsal e-posta adresini nasıl alabilirim?

İLK BAŞVURU
http://epostakayit.saglik.gov.tr Adresinden personelin kendisi çevrimiçi başvuru yaparak E-Posta Adresini ve Şifresini alabilmektedir. E-posta adres ve şifre bilgisi ilk kayıt olurken sisteme tanımlamış olduğu kişisel e-posta adresine Bakanlıkça gönderilmektedir. İlgili personel kurumsal e-posta adresini aldıktan sonra mutlaka https://eposta.saglik.gov.tr/ adresinden sisteme giriş yapmalı ve bilgilerinin doğruluğunu teyit etmelidir.

Sağlık Bakanlığı kurumsal e-posta adresimin şifresini unuttum. Ne yapmam gerekir?

Personel @saglik.gov.tr uzantılı kurumsal e-posta adresinin şifresini unutması ve şifrenin kullanım süresinin dolması halinde; https://eposta.saglik.gov.tr/owakontrol/SifremiUnuttum.aspx Adresinden çevrimiçi olarak şifrelerini yenileyebilir. Şifre yenileme işlemi bilgi güvenliği açısından personelin kendisi tarafından yapılmalıdır. Şifre yenileme işlemi yapıldığı halde yeni şifreyle E-Posta sistemine giriş yapılamıyorsa İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Bilgi Sistemleri Biriminden destek alınabilir.

Döküman Yönetim Sistemi (DYS) kullanabilmem için ne yapmam gerekiyor?

İLK BAŞVURU
1- Bakanlık @saglik.gov.tr uzantılı E-Posta adresi alındıktan sonra aşağıdaki bilgilerin İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine iletilmesine müteakip DYS kullanıma açılacaktır.
2- DYS Kullanıcısının Açılabilmesi İçin Gerekli Olan Bilgiler
T.C. Kimlik No, Adı Soyadı, @saglik.gov.tr uzantılı E-posta adresi
Unvanı, Çalıştığı Birim, Çalıştığı Birim Telefon Numarası ve Dâhili no

Döküman Yönetim Sistemi (DYS) kullanımı ile alakalı ayrıntılı bilgiyi nereden öğrenebilirim?

DYS KULLANIMI
1- YENİ DYS web tabanlı olup dys.saglik.gov.tr üzerinden online giriş yapılabilmektedir. DYS üzerinden yazıcı-tarayıcıların sorunsuz çalışabilmesi için dysportal.saglik.gov.tr adresinden DYS ASİSTAN uygulamasının indirilerek kurulması gerekmektedir. Ayrıca DYS’de imza işlemleri için ARKSİGNER uygulaması ile E-İMZA Kart Sürücülerinin de bilgisayarınıza kurulması gerekmektedir. (TUBITAK-AKİS)
2-https://dys.saglik.gov.tr adresinden WEB versiyonuna giriş yapabilir dilerseniz IOS ve ANDROİD Cihazlarınıza uygulama marketlerinden indirerek mobil olarak kullanabilirsiniz.
3- DYS web versiyonuna (https://dys.saglik.gov.tr) Sağlık Bakanlığı Ortak Giriş noktası aracılığıyla @saglik.gov.tr uzantılı e-posta adresiniz ve e-posta şifrenizle, E-İmzanızla ve E-Devlet Şifrenizle giriş yapabilirsiniz.
4-DYS Mobil Uygulamalarına ise (IOS, Android, Windows) @saglik.gov.tr uzantılı e-posta adresiniz ve e-posta şifrenizle, E-İmzanızla ve Mobil imzanızla giriş yapabilirsiniz.
5- DYS girişlerinde kullanıcı adı bölümüne @saglik.gov.tr uzantısından önceki bölüm yazılmalıdır.
6-  http://www.dysportal.saglik.gov.tr/ web adresi üzerinden DYS Kullanımıyla ilgili her türlü bilgiye ve yardım kılavuzlarına ulaşabilirsiniz.

Elektronik İmza (E-İmza) almak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

İLK BAŞVURU 
1- Daha önce hiç e-imza almamış olan personellerimize e-imzaları Müdürlüğümüz tarafından temin edilmektedir. Kullanım süresi 3 yıldır.
2- https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go adresinden personellerimiz online olarak e-imza başvurularını yapmalıdırlar.
BAŞVURU İŞLEMİ e-imzalı, e-onaylı veya ıslak imzalı olarak yapılabilmektedir. E-imzalı ve e-onaylı başvurularda İl Sağlık Müdürlüğümüze herhangi bir evrak göndermeye gerek olmayıp sadece ıslak imzalı başvuru yapılması halinde BAŞVURU FORMU ıslak imza ile imzalanmalı ve Müdürlüğümüz Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine iletmelidirler.
3-  E-imzalı işlemin sistem üzerinden gönderilmesi veya Islak imzalı başvuru formunun Müdürlüğümüze ulaşmasının ardından başvuruya müteakip ortalama 10 gün içerisinde E-İmzalar kurye ile personellerimizin adreslerine gönderilmektedir.
4- Aile Hekimleri içinde aynı prosedür geçerli olup aile hekimleri ayrıca e-imza bedelini İl Sağlık Müdürlüğümüz banka hesabına yatırıp dekontu ilgili birime iletmelidir.

Aile Hekimlerinin E-İmza bedellerini yatıracağı hesap bilgileri ve fiyatlandırma ne şekildedir?

AİLE HEKİMLERİ TARAFINDAN E-İMZA BEDELLERİNİN YATIRILACAĞI HESAP BİLGİLERİ
Kahramanmaraş İl Sağlık Müdürlüğü İşletme Birimi
Vergi Dairesi: Aslanbey
Vergi No: 4880488937
BANKA: TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş.
IBAN NO: TR38 0001 2001 3510 0005 1000 01
YATIRILACAK TUTAR: GÜNCEL FİYAT LİSTESİNİ AŞAĞIDAKİ BAĞLANTIDAN ÖĞRENEBİLİRSİNİZ.
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertifika/fiyatlandirma.jsp 

E-İmza yenileme işlemlerini nasıl yapabilirim?

Süresi dolacak olan E-İmza için yenileme başvuruları https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go adresinden personel tarafından online olarak ilk başvurudaki gibi yapılmaktadır. Buradaki tek fark BAŞVURU NEDENİ bölümünün YENİLEME olarak seçilmesidir. Diğer bütün işlemler ilk başvuru ile aynıdır.

E-İmza Kayıp, Çalıntı, Ad Soyad Değişikliği veya Arıza durumunda yapılması gerekenler nelerdir?

1- E-İmzanın kaybolması veya çalınması durumunda ilk olarak 444 5 576 nolu çağrı merkezine bilgi verilmesi gerekmektedir.
2-  KAYIP-ÇALINTI-AD SOYAD DEĞİŞİKLİĞİ VEYA ARIZA DURUMUNDA E-İMZA BEDELLERİ İLGİLİ PERSONEL TARAFINDAN KARŞILANACAKTIR.
3- Başvurular KAMU SM Online işlemler sayfası üzerinden https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing yapılacaktır.
4-KAMU SM ONLİNE İŞLEMLER>>>NES İŞLEMLERİ>>>BİREYSEL İŞLEMLER>>>BAŞVURU İŞLEMLERİ>>>KİŞİ ÖDEMELİ BAŞVURULAR ekranları üzerinden başvuru işlemi tamamlanacaktır.
5- Yeni E-İmzanın alınabilmesi için sorun yaşanması halinde Müdürlüğümüz Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine bilgi vermeniz ve süreci başlatmanız gerekmektedir.
6-  Elektronik imza ve kart okuyuculara ait güncel fiyat listesine https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertif ika/fiyatlandirma.jsp adresinden ulaşabilirsiniz.
7-  Başvurunuzun ardından yaklaşık 10 gün içerisinde talep ettiğiniz ürün kurye ile adresinize teslim edilecektir.

E-İmza Pin Kodu işlemleri nasıl yapılır?

1- PIN kodu oluşturma veya yenileme işlemleri için https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/ adresindeki ONLINE İŞLEMLER ekranına e-devlet şifresi ile giriş yapılır.
2-  ONLINE İŞLEMLER ekranında Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) İşlemleri menüsü BİREYSEL İŞLEMLER üzerinden PIN OLUŞTURMA-KİLİT ÇÖZME ekranından yeni PIN KODU oluşturma veya PIN KODU yenileme işlemi yapılmaktadır.
3- PIN Kodunuz en az 6 haneli olmalı ve sadece rakamlardan oluşmalıdır.

E-İmza Kart Okuyucu almak için ne yapmam gerekir? 

1-  E-İmza MİNİ KART OKUYUCU APARAT ihtiyaçları Kamu SM üzerinden talep edilir.
2-  https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/basvurular/kartokuyucu/ adresine giriş yapılarak https://ebasvuru.kamusm.gov.tr/kartokuyucu web sitesinden online kart okuyucu başvurusu yapılır.
3-  Kart Okuyucu temin tutarı, Kamu SM Borç Sorgulama ve Ödeme sayfasından https://sanalpos.kamusm.gov.tr/ sorgulanarak kredi/banka kartıyla veya Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından (Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube, ATM) vergi kimlik/TC kimlik numarası ile sorgulama yaparak hesaba yatırılır.
4-  Ödeme hesaba yansıdıktan sonra Kart Okuyucu portaline girilen bilgiler doğrultusunda fatura ile birlikte ilgili adrese kart okuyucu gönderimi sağlanır.

Ölüm Bildirim Sistemi'nde (ÖBS) İlk Kayıt ve Şifre işlemleri nasıl yapılır?

İLK KAYIT ve ŞİFRE İŞLEMLERİ
1- ÖBS kullanıcı yetkilendirme işlemleri İl Sağlık Müdürlüğü Destek Hizmetleri Başkanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri birimi tarafından yerine getirilmektedir.
2- Kullanıcı yetkilendirme işlemleri için ilgili personelin birime ulaşması gerekmektedir.
3- ÖBS ekranlarına giriş için ayrıca bir şifre mevcut olmayıp, eimza ve e-devlet üzerinden HBYS-AHBYS yazılımları üzerinden sisteme giriş sağlanabilmektedir.
4- https://obs.saglik.gov.tr adresinden sisteme giriş yapabilirsiniz.

Kimlik Paylaşım Sistemi'nde (KPS-MERNİS) İlk Kayıt ve Şifre işlemleri nasıl yapılır?

İLK KAYIT ve ŞİFRE İŞLEMLERİ
1- Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS-MERNİS) şifresi kişilerin temel nüfus verilerini sistem üzerinden çekebilmek için kullanılır.
2- Sisteme kayıt için ilgili personel https://kpsyonetimv2.saglik.gov.tr/ adresinden E-DEVLET şifresiyle giriş yaparak online başvuruda bulunmalı başvuru sonucunda sistem tarafından verilen KPS TAAHHÜTNAME belgesini ISLAK İMZA ile imzalayıp belgenin aslını İl Sağlık Müdürlüğümüz Destek Hizmetleri Başkanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine iletmelidir.
3- Belgenin aslının Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine ulaşmasından sonra gerekli kontroller yapılır ve KPS başvurusunu onaylanır.
4- Onayın ardından ilgili personel yeniden https://kpsyonetimv2.saglik.gov.tr/ adresinden E-DEVLET şifresiyle giriş yaparak KPS WEB SERVİS ŞİFRESİNİ kendisi oluşturabilecektir.
5-  Oluşturulan KPS şifresi AHBYS veya HBYS yazılımları üzerinde kullanılabilir.
6- Şifrenin unutulması halinde aynı adresten girilerek ONLINE olarak şifre güncellemesi personel tarafından yapılabilir.

USS/E-NABIZ (SAĞLIK-NET) Uygulamalarında İlk Kayıt ve Şifre işlemleri nasıl yapılır?

İLK KAYIT ve ŞİFRE İŞLEMLERİ
1- Eski adıyla SAĞLIK-NET yeni adıyla USS (Ulusal Sağlık Sistemi) üzerinden şifre alarak işlem sağlanabilmektedir.
2- USS/e-Nabız Kullanıcı Adı ve Şifre İşlemleri için İl Sağlık Müdürlüğümüz Destek Hizmetleri Başkanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine müracaat edilmesi gerekmektedir.
3- Kullanıcı adı ve şifre verilmeden önce Bakanlığımız Bilgi Güvenliği Politikaları gereğince BİLGİ GÜVENLİĞİ FARKINDALIK BİLDİRGESİ / GİZLİLİK SÖZLEŞMESİ imzalanması gerekmektedir.
4-USS ve KDS şifresinin unutulması halinde yeniden aynı birime başvuruda bulunularak şifre yenileme işlemleri yapılmaktadır.
5- İl Sağlık Müdürlüğü ile İlçe Sağlık Müdürlüklerinde görevli personellerin USS Yönetim / e-Nabız Yönetim ekranlarına giriş işlemleri için yetkilendirmelerde aynı şekilde yapılmakta olup Ortak Giriş Noktası (OGN) üzerinden giriş işlemi yapılabilecektir.

MEDULA (SGK) İşlemlerinde Hekim-Kurum eşleştirme nasıl yapılır?

1- Hekimlerimizin MEDULA sistemi üzerinden işlem yapabilmeleri için (e-reçete, e-rapor vb.) öncelikle MEDULA KURUM tanımlama işleminin yapılması gerekmektedir.
2- MEDULA KURUM kaydı işleminin yapılması için İl Sağlık Müdürlüğümüz Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine başvurulması gerekmektedir.
3- Kaydın yapılabilmesi için aşağıdaki bilgilerin iletilmesi gerekmektedir. (T.C. Kimlik No, Adı Soyadı, Ünvanı-Branşı, E-Posta Adresi, Görev Yeri)
4- İlçe Sağlık Müdürlüğünde veya TSM'de görev yapmakta iken geçici olarak Aile Hekimi olarak görevlendirilen hekimlerimizde göreve başlamadan önce durumu ilgili birime iletmelidirler.

MEDULA Kurumsal Hekim Parolası işlemleri nasıl yapılır? (E-reçete - E-rapor)

1-MEDULA Sisteminden hekimin kendisine ait kullanıcı adı ve şifre alması gerekmektedir. Diğer bir adıyla E-REÇETE ve E-RAPOR şifresidir.
2- MEDULA KURUMSAL HEKİM PAROLASI almak için ilgili hekim E-DEVLET sistemine E-İMZA ile giriş yapmalı ve arama bölümüne KURUMSAL HEKİM PAROLASI yazarak SGK'ya ait ekran üzerinden hem E-Reçete hem de E-Rapor şifresini ONLINE olarak görüntüleyebilmektedir.

MEDULA Doktor ekranına nasıl erişim sağlayabilirim?

REÇETE
1- https://medeczane.sgk.gov.tr/doktor/login.jsp veya https://medeczane.sgk.gov.tr/hekim/login.faces adreslerinden MEDULA DOKTOR ekranına erişim sağlanabilir.
2- Doktorlarımız bu ekranlar üzerinden Kullanıcı Adı olarak TCKN şifre olarak ise daha önce belirtildiği şekilde aldıkları şifrelerini kullanarak sisteme giriş sağlayabilirler.
3- Ayrıca MEDULA Şifre işlemleri bu ekranlar üzerinden de sağlanabilmektedir.

E-RAPOR-İŞGÖREMEZLİK
1- https://uyg.sgk.gov.tr/BirinciBasamak/ adresinden erişilen sistem sayesinde hastalara E-İş göremezlik Raporu, Hastalık Raporu vb. verilmektedir.
2- Doktorlarımız bu ekranlar üzerinden Kullanıcı Adı olarak TCKN şifre olarak ise daha önce belirtildiği şekilde aldıkları şifrelerini kullanarak sisteme giriş sağlayabilirler. 

Aşı Takip Sistemi (ATS) İlk Kayıt ve Şifre işlemleri nasıl yapılır?

İLK KAYIT ve ŞİFRE İŞLEMLERİ
1- https://ats.saglik.gov.tr/ adresinden erişim sağlanabilen bu uygulamaya ait Kullanıcı Adı ve Şifre işlemleri için İl Sağlık Müdürlüğümüz Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanlığı Bulaşıcı Hastalıklar Birimine müracaat edilmesi gerekmektedir.
2- ATS kurum ve hekim tanımlama işlemleri yine aynı şekilde ilgili birim tarafından yürütülecektir.
3- ATS uygulamasında şifresini unutan kullanıcılar https://ats.saglik.gov.tr/ adresinde yer alan ŞİFREMİ UNUTTUM linki üzerinden yeni şifrelerini temin edebileceklerdir. 

HALK SAĞLIĞI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ (HSYS) ve MUAYENE BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ (MBYS) İlk Kayıt ve Şifre işlemleri nasıl yapılır?

İLK KAYIT-KULLANICI İŞLEMLERİ
1- İl Sağlık Müdürlüğü, İlçe Sağlık Müdürlükleri, Toplum Sağlığı Merkezleri, Hastaneler ve diğer bağlı birimlerde görev yapan personellerimizin kullanımına sunulan bu sisteme erişim yetkisinin alınması için İl Sağlık Müdürlüğümüz Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine başvurulması gerekmektedir.
2- HSYS kullanıcı kaydınızın yapılabilmesi için aşağıdaki bilgilere ihtiyaç duyulmaktadır. Başvuru sırasında istenilen yetkiler belirtilmelidir. (T.C. Kimlik No, Adı Soyadı, Unvanı, Görev Yeri, E-Posta Adresi, GSM No)
3- HSYS ve MBYS ye girişler Elektronik İmza ile veya Ortak Giriş Noktası üzerinden E-Devlet, E-İmza veya Sağlık Bakanlığı Kurumsal E-Posta bilgileri ile yapılabilecektir.
4- https://hsys.saglik.gov.tr
5- https://mbys.saglik.gov.tr


ŞİFRE YENİLEME İŞLEMLERİ
Şifre yenileme işlemlerinizde kurumsal e-posta veya e-devlet şifrelerinizi değiştirmeniz gerekmektedir.

ÇEKİRDEK KAYNAK YÖNETİM SİSTEMİ (ÇKYS), TEMEL SAĞLIK İSTATİSTİKLERİ MODÜLÜ (TSİM), MALZEME KAYNAKLARI YÖNETİM SİSTEMİ (MKYS)'nde İlk Kayıt ve Şifre işlemleri nasıl yapılır?

İLK KAYIT-KULLANICI İŞLEMLERİ
1- İl Sağlık Müdürlüğü, İlçe Sağlık Müdürlükleri, Toplum Sağlığı Merkezleri, Hastaneler ve diğer bağlı birimlerde görev yapan personellerimizin kullanımına sunulan bu sisteme erişim yetkisinin alınması için İl Sağlık Müdürlüğümüz Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine RESMİ YAZIYLA başvurulması gerekmektedir.
2- ÇKYS-TSİM kullanıcı kaydınızın yapılabilmesi için aşağıdaki bilgilere ihtiyaç duyulmaktadır. Başvuru sırasında istenilen yetkiler belirtilmelidir. (T.C. Kimlik No, Adı Soyadı, Unvanı, Görev Yeri, E-Posta Adresi, GSM No)
3- Kullanıcı adı ve şifre bilgileri kayıt işlemi sonrasında ilgili personele TELEFONLA iletilmektedir.
4- https://ckys.saglik.gov.tr
5- https://tsim.saglik.gov.tr 


ŞİFRE YENİLEME İŞLEMLERİ

ÇKYS-TSİM uygulamasında şifre yenileme işlemi için Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine başvuruda bulunulması gerekmektedir.

İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİ-İLETİŞİM PORTALI UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ (KMARASİSM-UZEM) İlk Kayıt ve Şifre işlemleri nasıl yapılır?

İLK KAYIT ve ŞİFRE İŞLEMLERİ
1- İl Sağlık Müdürlüğümüz bünyesindeki tüm personellerimize UZAKTAN Eğitim hizmetinin verilmesi, Arıza ve Taleplerin toplanması, Etkinliklerin duyurulması vb. amaçlarla hazırlanan BİLGİ VE İLETİŞİM PORTALIUZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ erişimi kullanıcı adı ve şifre alabilmek için Sağlık Bilgi Sistemleri Birimimize başvurmanız gerekmektedir.
2- Sisteme kayıtlar otomatik olarak yapılmasına karşın olası aksaklıklarda ilgili birimle iletişime geçebilirsiniz.
3- Sisteme girişte varsayılan kullanıcı adı T.C. Kimlik No şifreniz ise Doğum Yılınızdır. İlk girişte şifrenizi değiştirmek zorunludur.
4- Şifre yenileme işlemi için aynı portal üzerinden ŞİFREMİ UNUTTUM linkinden talepte bulunulması halinde yeni şifre sistemde kayıtlı GSM numarasına SMS ile gönderilecektir. Olası şifre sorunları için Sağlık Bilgi Sistemleri Birimiyle iletişime geçebilirsiniz.
5- Sisteme giriş için gerekli linkler İl Sağlık Müdürlüğümüz web sitesi anasayfasında güncel olarak bulunmaktadır. https://kahramanmaras.saglik.gov.tr
6- İl Sağlık Müdürlüğümüze bağlı tüm sağlık tesislerindeki bilgisayarlar üzerinden sisteme erişim sağlanması halinde UZEM-YEREL bağlantısı kullanılacak olup kurum dışından ve cep telefonundan yapılacak olan girişlerde ise UZEM-WEB linki kullanılmalıdır.

İZCİ (BULAŞICI HASTALIK VERİ SİSTEMİ) İlk Kayıt ve Şifre işlemleri nasıl yapılır?

1- İZCİ (Bulaşıcı Hastalık Surveyans ve Erken Uyarı Sistemi) il genelinde kamu-özel-üniversite olmak üzere tüm sağlık tesislerini kapsamaktadır.
2-  İZCİ sistemine kullanıcı tanımlama-yetkilendirme işlemleri İl Sağlık Müdürlüğümüz Destek Hizmetleri Başkanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi tarafından yapılmaktadır.
3- .Sisteme izci.saglik.gov.tr adresi üzerinden giriş sağlanmakta olup Sağlık Bakanlığı Ortak Giriş Platformu üzerinden sisteme giriş yapılmaktadır.

ŞİFRE YENİLEME İŞLEMLERİ
İZCİ sistemine giriş @saglik.gov.tr hesabı veya e-devlet üzerinden yapıldığından dolayı şifre yenileme işlemleri ilgili portallar üzerinden yapılacaktır.

İZCİ UYGULAMASIYLA İLGİLİ SADECE KULLANICI İŞLEMLERİ SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ BİRİMİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLMEKTE OLUP DİĞER TÜM İŞLEMLER HALK SAĞLIĞI HİZMETLERİ BAŞKANLIĞI BULAŞICI HASTALIKLAR BİRİMİ ÜZERİNDEN SÜRDÜRÜLMEKTEDİR.

REÇETEM Sistemi VE GLN NUMARASI İşlemleri nelerdir?

1- Reçetem Sistemi için herhangi bir kullanıcı adı ve şifre mevcut olmayıp reçete işlemleri AHBYS-HBYS-MBYS gibi sistemler üzerinden otomatik yönlendirme ile yapılmaktadır.
2- Reçetem Sisteminde çalışılan kurumun gözükmemesi halinde İl Sağlık Müdürlüğümüz Destek Hizmetleri Başkanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi ile irtibata geçilmelidir.
3- Aile Hekimlikleri GLN numarası talepleri İl Sağlık Müdürlüğümüz Sağlık Hizmetleri Başkanlığı İlaç ve Eczacılık Birimine iletilmelidir. 

SAĞLIK BAKANLIĞI (USES) SAĞLIK UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ'ne nasıl erişim sağlayabilirim?

1- https://uses.saglik.gov.tr/ adresi üzerinden sisteme erişim sağlanmaktadır.
2- Sağlık Bakanlığı Merkezi Uzaktan Eğitim Portalıdır.
3- Aday Memur eğitimleri ve diğer birçok eğitim bu portal üzerinden verilmeye başlanmıştır.
4- Sisteme giriş için web sitesi üzerinden ONLINE KAYIT yapılması gerekmektedir.
5- Şifre işlemleri de yine aynı şekilde web sitesi üzerinden ONLINE yapılmaktadır.

USES SİSTEMİYLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİ İÇİN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜMÜZ PERSONEL HİZMETLERİ BAŞKANLIĞI EĞİTİM BİRİMİYLE İLETİŞİME GEÇİLEBİLİR.

LABORATUVAR BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ (LBYS)' ne nasıl giriş yapabilirim?

1- lbys.saglik.gov.tr adresi üzerinden giriş yapılmaktadır.
2- Kullanıcı oluşturma ve şifre değişikliği işlemleri İl Sağlık Müdürlüğü Destek Hizmetleri Başkanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi tarafından yapılmaktadır.

HASTANE BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ (HBYS)' ne nasıl giriş yapabilirim?

1- Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS-SBYS) yazılımı olarak ilimizde FONET HBYS kullanılmaktadır.
2- İl Sağlık Müdürlüğümüz, Entegre İlçe Devlet Hastaneleri ve İlçe Sağlık Müdürlükleri ile TSM ve bağlı birimler bünyesinde WEB tabanlı HBYS kullanılmaktadır.
3- WEB HBYS giriş için link: http://10.46.1.17
4- WEB HBYS kullanıcı oluşturma, yetki güncelleme ve şifre değişikliği işlemleri için İl Sağlık Müdürlüğümüz Destek Hizmetleri Başkanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Birimiyle iletişime geçilmesi gerekmektedir.
5- WEB HBYS şifrelerinizi SMS ile sıfırlama yapabilirsiniz.

AİLE HEKİMLİĞİ LABORATUVAR SİSTEMLERİ (HASTANE VE TALASEMİ)'ne nasıl giriş yapabilirim?

1- Aile Hekimlerinin hastalarından normal veya evlilik öncesi testler için kullanıcı işlemleri ile HBYS-AHBYS entegrasyon süreçleri il genelince İl Sağlık Müdürlüğümüz Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi tarafından yapılmaktadır.
2- İlimizde Sağlık Bakanlığı Merkezi Laboratuvar Bilgi Sistemi (MELİS) devreye alınmış olup AHBYS ve HSYS üzerinden direkt entegrasyon otomatik olarak sağlanmaktadır.
3- Entegrasyon için AHBYS yazılım firmasıyla görüşülmesi gerekmektedir.
4- MELİS ile ilgili detaylı bilgi İl Sağlık Müdürlüğü web sitesi ana sayfasında mevcuttur. 

EKİP PORTAL İŞLEMLERİ nelerdir?

1- ekipportal.saglik.gov.tr adresi üzerinden erişim sağlanabilir.
2- Kullanıcı adı ve şifre süreçlerinde Sağlık Bakanlığı Ortak Giriş Noktası (OGN) üzerinden e-devlet, e-imza ve Bakanlığımız kurumsal e-posta adresi üzerinden giriş yapılabilir durumdadır.
3- EKİP PORTAL giriş sorunu yaşayan kullanıcıların kurumlarının ÇKYS Personel Birimlerinden bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir.

WEB Sitesi içerik yönetimi ile alakalı bilgi ve yardım dökümanlarını nereden edinebilirim?

1- İl Sağlık Müdürlüğümüz ve bağlı hastanelerimizin web siteleri içerik yönetim platformu Bakanlığımızca merkezi olarak sağlanmaktadır.
2- Web Sitesi İçerik Yönetimi için kullanıcı ve şifre işlemleri İl Sağlık Müdürlüğümüz Destek Hizmetleri Başkanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi tarafından yapılmaktadır.
3- Webyonetimhastane.saglik.gov.tr adresi üzerinden hastaneler tarafından giriş yapılarak web sitesi güncelleme işlemleri yapılabilmektedir. 

NEONATAL TARAMA SİSTEMİ (NTP)'ne giriş ve kullanıcı işlemleri nelerdir?

1- Neonatal tarama programı sistemine yenidogan.saglik.gov.tr adresinden giriş yapılmaktadır.
2- Sistemde kullanıcı işlemleri İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanlığı Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Kronik Durumlar Birimi tarafından yapılmaktadır.

İŞİTME TARAMA SİSTEMİ (İTP)'ne giriş ve kullanıcı işlemleri nelerdir?

1- İşitme tarama programı sistemine itp.saglik.gov.tr adresinden giriş yapılmaktadır.
2- Sistemde kullanıcı işlemleri İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanlığı Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Kronik Durumlar Birimi tarafından yapılmaktadır.

TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ (TDMS)'ne giriş ve kullanıcı işlemleri nelerdir?

1- Tek Düzen Muhasebe Sistemine tdms.saglik.gov.tr adresinden giriş yapılmaktadır.
2-  Sistemde kullanıcı işlemleri İl Sağlık Müdürlüğü Destek Hizmetleri Başkanlığı Muhasebe Birimi tarafından yapılmaktadır.